Sunday, September 6, 2009

SATU M....

Sekarang ni musim orang cakap tentang satu Malaysia. Bukan dua..bukan tiga...tapi satu Malaysia. Dulu orang cakap tentang Islam Hadhari...tapi sekarang dah tak kedengaran lagi. Aku pun tak pandai sangat nak cakap tentang benda- benda tu..

Cuma, aku yakin tentang satu perkara. Tak kira siapa kita, apa pangkat kita, orang kaya, orang miskin, orang kecil, orang besar, lelaki, perempuan, muda atau tua...siapa sajalah...matlamat kita adalah sama...dan mesti sama. Matlamat kita adalah akhirat. Matlamat kita adalah keredzaan Allah SWT.
Sebesar mana pun kedudukan kita di dunia ini..ianya tidak mempunyai nilai di sisi Allah SWT. Sehebat mana pun kita di dunia ini...juga tidak ada nilai di sisi Allah SWT. MELAINKAN...segala kebesaran dan kehebatan itu disertai dengan ketakwaan terhadap Allah SWT. Justeru...apa juga posisi kita di dunia ini, PASTIKAN...ianya mempunyai perkaitan dengan Allah SWT.

Allah SWT TIDAK pernah memerlukan kita..TANPA kita pun ALLAH SWT tetap dengan kesempurnaan Nya..SEBALIKNYA...kitalah yang memerlukan ALLAH SWT setiap saat...setiap ketika...

Apabila kita sedar matlamat kita...dan kita tahu bahawa kita sentiasa memerlukan Allah SWT..maka kita mestilah berusaha sedaya upaya untuk mencari keredzaan Allah SWT dalam segala urusan hidup kita.
Wallah hua'lam

0 Comments:

Post a Comment