Saturday, August 15, 2009

INGIN CEMERLANG ???

Seorang rakan mengirim email mempelawa aku untuk join kursus "CEMERLANG DI TEMPAT KERJA". Dia turut memaklumkan, peserta kursus akan didedahkan dengan pelbagai tips untuk menjadi pekerja cemerlang...dan lagi dia kata...ramai yang ikut kursus ini dah naik pangkat..lantaran kecemerlangan hasil kursus ini. Terima kasihlah atas pelawaan.
Ada pula rakan yang lain menelefon aku bertanya kalau aku tahu tentang guru tuisyen yang bagus untuk anaknya. Dia mahu anak dia dapat semua A one. Biar anak dia paling cemerlang di sekolah.
Itu pun satu usaha yang bagus..
Tapi...berapa ramai di antara kita yang pernah terfikir untuk menjadi hamba Allah SWT yang cemerlang. Pada hal..inilah matlamat sebenar kehidupan kita. Apa usaha gigih kita untuk memastikan kecemerlangan kita di sisi Allah SWT ? Bagaimana kita mengusahakan kecemerlangan agama dalam diri setiap ahli keluarga kita. Di dalam kitab Hayatus Sahabah diceritakan dengan jelas kesungguhan setiap daripada para sahabat R.A mentaati perintah dan larangan Allah SWT dengan segala kepayahan dan penderitaan. Justeru keinginan mereka untuk menjadi hamba Allah SWT yang cemerlang. Tidak hairanlah jika para sahabat RA disifatkan oleh Rasulullah SAW sebagai bintang-bintang dilangit, garam dalam makanan dan sebagai Al Qura'n yang merayap di mukabumi. Mudah-mudahan kehadiran Ramadhan kali ini dapat kita manafaatkan sepenuhnya untuk menjadi hamba Allah SWT yang cemerlang. Amin

0 Comments:

Post a Comment