Sunday, October 18, 2009

Mari saling memperingati..


Dah lama benar aku tak menulis...bukan tak ingat....cuma tak sempat. Kebelakangan ini aku terlalu sibuk. Macam-macam perkara nak kena siapkan. Macam-macam peristiwa berlaku. Terkini rakan karib aku masa zaman kanak-kanak dulu meninggal sakit jantung....jiran aku masuk wad kerana strok..rakan tempat kerja lama berkahwin dengan kawan aku juga...macam-macam...

Begitulah kehidupan. Banyak perkara berlaku silih berganti. Setiap hembusan nafas..usia pun bertambah TAPI hayat pula semakin berkurang. Ertinya kehidupan kita makin singkat. Kalaulah kita faham tentang maksud kita dijadikan oleh Allah SWT...kita akan jadi orang yang paling sibuk beramal ibadat. Apatah lagi bila menyedari hayat kita kian singkat.

Atas kesedaran ini, marilah kita sama-sama berazam untuk berusaha selagi daya menggandakan ketaatan kepada Allah SWT serta memperbanyakkan amalan. Dunia ini sementara, akhirat selama-lamanya. carilah DUNIA dan jadikan jambatan ke akhirat ....Ingat !!! Jangan pula kau tendang dunia ini ke keranjang sampah... kelak engkau akan jadi menjadi pengemis di dalam nya yang menjadi beban kepada orang lain...

Wallah hua'lam

0 Comments:

Post a Comment