Tuesday, August 4, 2009

SELAGI ADA REZEKI DI SINI...

Panggil saja aku Omar..atau abang Omar atau Pak Cik Omar atau apa saja yang sesuai. Asal panggilan itu membolehkan komunikasi dua hala antara kita. Ada orang kata.."apa ada pada nama?". Pada aku nama sangat penting dan mempengaruhi kehidupan. Syukurlah.. ibubapaku menamakan aku "OMAR". Omar yang bermaksud makmur. Syukur yang tidak pernah padam kerana Allah menganugerahi aku kehidupan yang sempurna. Lahir sebagai seorang Islam, ummat Nabi Muhammad SAW, punya pekerjaaan, rumahtangga, anak anak yang membahagiakan, rezeki ditempat sendiri, kelapangan waktu dan kesihatan yang baik.


Didunia ini aku mencari rezeki dengan bekerja di sebuah institusi. Mendidik dan berkongsi ilmu, melaksanakan arahan dalam bidang kerjaya aku sebagai "buruh multimedia". Aku tidak menemui istilah lain untuk melabel sebarang pekerjaan selain berniaga dan bertani. [ Rujuk Kitab Fadilat Tijarah ] - Selain berniaga dan bertani, profesion lain adalah termasuk kategori buruh.

0 Comments:

Post a Comment