Tuesday, August 11, 2009

KENAPA AKU MENULIS BLOG ?

Ada kawan tanya...kenapa tulis blog ? Tak ada kerja ka ? Layan perasaan kaa...bla..bla..bla. Aku tak kata apa..sebab dalam soalan dia dah ada jawapan yang dia nak. Dia tanya dan dia jawab..kira ok laaa..sebab aku tak payah cari jawapan.
Sebenarnya, aku mula terdedah pada penulisan apabila mengikuti kursus penulisan kreatif pada tahun 1984 di Dewan Perniagaan Melayu di Alor Setar. Minat ini disuburkan lagi pabila aku join Kelab Penulisan Kreatif di MPSAH [ sekarang IPSAH ] tahun 1987. Melalui kelab ini jugalah aku bertemu jodoh dengan isteri aku yang tercinta.
So..aku tulis blog ni kerana aku memang suka menulis. Sekurang-kurangnya ada tempat aku meluahkan isi hati. Walaupun cara penulisan aku tak berapa bagus...tapi aku puas kerana apa yang terlintas difikiran aku dapat aku rakamkan dalam bentuk penulisan yang dapat dikongsi oleh orang lain.
Aku juga pernah terlibat menghasilkan beberapa bahan penulisan yang gah sikit laaa...misalnya BUKU KEDAH MAJU 10 TAHUN, MAJALAH MINDA DINAMIK, RAHSIA KEJAYAAN 43 USAHAWAN DAN ASAS PENYUNTINGAN VIDEO DENGAN ADOBE PREMIER PRO 2. Penulisan kecil-kecil banyak juga laa..tapi tak lah hebat sangat. Sekurang-kurangnya, ilmu yang Allah SWT bagi pada aku ni tak hilang begitu saja..aku gunakan juga sekadar kemampuan aku. Nak tulis macam pemikir yang hebat.aku tak mampu lah...

0 Comments:

Post a Comment